Tuesday 31 July 2012

SUCI DALAM DEBU



SUCI DALAM DEBU

“ Engkau bagai air yang jernih didalam bekas yang berdebu”.

Peumpamaan kesucian itu ibarat sesuatu yang bersih seperti air yang jernih, dan peumpaman sesuatu kekotoran(dosa atau sebagainya) itu diibaratkan sebagai debu, apabila keduanya disatukan yang nyata hanya debu “kesucian terlindung jua”.

Bak kata pepatah kerana nila setitik rosak susu sebelanga, kebaikkan seribu tahun bisa hilang dengan satu kesalahan atau kesilapan.

“Cinta bukan hanya di mata cinta hadir di dalam jiwa”.

LA YA ZUK WALA YA ARIF siapa melalui dia merasai.

“Biarlah salah dimata mereka”

Berkatalah pemuka-pemuka yang kafir dari kaumnya orang semacam inikah yang diberi anugerah? Kenapa tidak dipakaikan kepadanya gelang dari emas atau Malaikat datang bersamanya untuk menberi peringatan mereka hanya mereka-reka.

“Biar perbezaan terlihat antara kita”.

Kami tidak akan menbiarkan kamu seperti mana sekarang ini bercampur baur antara satu dengan yang lain sehinga kami pisahkan antara orang-orang yang kafir dari orang-orang yang beriman, kemudian kami humban mereka ke neraka secara begerombolan,kemudian kami akan meyelamatkan rasu-rasul Kami.

“ku harapkan kau kan terima walau di pandang hina”.

Begitulah sunahtulah yang berlaku kepada rasul-rasul yang diutus dikatanya pesihir,penyair,tukang tenung,tukang bohong, orang gila dan diusirnya dengan ancaman.

“namun hakikat cinta kita,kita yang rasa”.

Hanya orang yang makan gula yang mengetahui manisnya gula, dan hanya orang yang menderita kesakitan yang mengetahui sakitnya.

“Suatu hari nanti pastikan bercahaya pintu akan terbuka kita lankah bersama”.

Apabila datang kemenangan dan menanglah urusan Allah kamu melihat manusia masuk agama Allah bebondong-berbondong.

“bukan hayalan yang aku berikan namun kepastian yang nyata”.

Telah kami turunkan al-Quran yang mengandungi ayat-ayat yang nyata, sebagai bing-bingan untuk orang-orang yang menharapkan Allah dan hari akhirat, apabila orang-orang yang kafir itu tidak menemui sebarang petunjuk didalam al-Quran itu mereka berkata ini cerita orang dahulu kala yang diminta dituliskan lalu dibaca tiap pagi dan petang.

“Kerana cinta lautan berapi pasti akan ku renang jua”

andainya diberikan matahari di tangan kanan ku,bulan ditangan kiri ku,untuk melepas usaha ini niscaya aku tidak akan meningalkannya sehingalah wahyu Allah mengatasi segalanya dan sehingge saya tiada lagi… ALLAH HU AKBAR ... ^_^


No comments:

Post a Comment