Friday 21 December 2012

PERKAHWINAN TANPA CINTA





PERKAHWINAN TANPA CINTA adalah normal melalui beberapa sebab seperti anjuran keluarga, kehendak orang tua dan memenuhi keperluan hidup untuk berpasangan.., sedang CINTA SEBENAR YANG DIDAMBA tidak hadir mengetuk kasih;.. 


 
Walau setiap pasangan yang berkahwin tanpa cinta cuba untuk mewujudkan kepuraa-puraan dengan kasih sayang supaya cinta itu wujud akhirnya, namun hakikatnya cinta itu tidak akan lahir juga sebab memang tak sesiapa boleh memaksa LAHIRKAN CINTA ITU untuk bercinta;.., walaupun mencuba untuk menyintai!! dan CINTA bukan boleh dibuat-buat.., dan bukan boleh dipaksa-paksa..! Justru, CINTA itu adalah perasaan yang lahir semulajadi.. satu ANUGERAH YANG yang MISTERI, indah dan menyentuh jiwa; Satu biasan aneh yang lahir dari jiwa dan tak dapat diukir dengan kata-kata pujangga..!.. 


 
Namun perkahwinan tanpa cinta tetap akan melahirkan satu PERASAAN HORMAT yang amat tinggi nilainya dan KAGUM AKAN PENGORBANAN pada PASANGANNYA yang SETIA DAN JUJUR yang akhirnya melahirkan satu kehidupan berkeluarga yang juga bahagia..!! Itu cuma mengharapkan sifat BARAKAH dan redha Ilahi semata jua..!! satu nilai estatika yang sukar ditafsirkan kalau kehilangan pasangannya dalam perkahwinan itu dan juga terasa sayang pada pelayaran perkahwinan yang telah dilalui..!! itu yang mengekalkan hubungan sesuatu hubungan selepas perkahwinan walaupun TANPA CINTA!!.. 






Tapi CINTA yang halus dan asyik tetap hadir juga pada naluri setiap yang bernama JIWA pada keinginan asalnya untuk BERCINTA DAN DICINTAI.., 


Justru, CINTA itu datang secara TIBA-TIBA, tanpa paksaan tapi memaksa jiwa dan memberontak bagaikan badai yang bergelora; penuh berahi dan indah semata-mata untuk terus menyintai dan terus dicintai;.., sehingga CINTA itu akhirnya hilang dan kecewa kerana sebab-sebab dikhianati, curang atau tiada nilai rindu pada pasangannya.. iaitu walaupun tanpa tindakbalas, tapi mengetahui kecurangan pasangan yang diminatainya itu, maka hilanglah CINTANYA dan hilanglah Anugerah yang dinamakan CINTA ITU.. bagai angin yang berhembus kencang di pantai yang tandus... ♥ ♥ ♥.. 





apapun kata pujangga amat indah..

'AKU TIDAK PERNAH BERMIMPI UNTUK MENYINTAI DIRIMU, NAMUN SUDAH SURATAN TAKDIR MENEMUKAN KITA, LALU AKU JATUH CINTA PADAMU".. 










Tak tahu apa sebabnya

Mengapa aku jatuh cinta
Padamu, sayang,
Tiap waktu ku rindu

Mengapa.... mengapa
Tak kuasa menolaknya
Dan tak kuasa menyatakan itu
Kepada mu disaat ini

Sebening air telaga
Sebersih awan tak tercela
Hatimu, sayang, ku dekati
Tak terasa

Ku merasakan berdosa
Bila (jika) hati mu yang suci
Ku nodai dengan rasa cinta
Dan akhirnya kau benci pada ku 



.. luv u babey!!



so, bila ada cinta.., makan pun bestttt...!! hihiiii...... love ya!


 “Ya Allah, anugerahkanlah kepada kami istri-istri dan anak-anak kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami IMAM bagi orang-orang yang bertaqwa.” (Q.S Al-Furqan:74)


No comments:

Post a Comment